Al plantejar el tema del currículum a classe, gràcies a l'article de "La investigación del currículum y el arte del profesor", vam poder entendre l'acció del professor i la seva tasca a partir d'un exemple molt clar amb el teatre.
Jo ja havia tocat el tema del currículum al fer el cicle formatiu de grau superior d'Educació Infantil, però al contrari que a l'article que deia que el currículum s'anava modificant i millorant a partir de la pràctica i la innovació, i al cicle ens deien que havíem de seguir el currículum fil per randa encara que només fos una guia per saber per on anar a l'hora d'ensenyar uns continguts i arribar a uns objectius proposats, ja que en el currículum només et posa el contingut mínim que ha d'assolir els infants d'aquella edat i d'aquell curs.
Una altra de les idees plantejades a classe i amb la que estic totalment d'acord va ser que el currículum està estretament lligat amb el desenvolupament de la tasca del professor, tot i que sempre tindrem una llibertat limitada a l'hora de practicar i innovar dins del mateix currículum.
Però per una altra banda, no m'hi havia fixat en què és cert que tant els infants com els professors no ens adonem compte que la participació dels primers és essencial per a la millora de l'art de l'ensenyament en aquell professor/a.
Finalment, penso que el currículum l'hem de seguir, encara que no fil per randa però si arribant a assolir els coneixements mínims que aquest marca tot i així expandit els coneixements i compartint amb l'alumnat els teus coneixements enriquint i dinamitzant totes les classes on tots aprenguem una cosa nova cada dia, i ajudant-nos dia a dia per a millorar l'ensenyament i les classes realitzades per aquell professor/a.
Jo ja havia tocat el tema del currículum al fer el cicle formatiu de grau superior d'Educació Infantil, però al contrari que a l'article que deia que el currículum s'anava modificant i millorant a partir de la pràctica i la innovació, i al cicle ens deien que havíem de seguir el currículum fil per randa encara que només fos una guia per saber per on anar a l'hora d'ensenyar uns continguts i arribar a uns objectius proposats, ja que en el currículum només et posa el contingut mínim que ha d'assolir els infants d'aquella edat i d'aquell curs.
Una altra de les idees plantejades a classe i amb la que estic totalment d'acord va ser que el currículum està estretament lligat amb el desenvolupament de la tasca del professor, tot i que sempre tindrem una llibertat limitada a l'hora de practicar i innovar dins del mateix currículum.
Però per una altra banda, no m'hi havia fixat en què és cert que tant els infants com els professors no ens adonem compte que la participació dels primers és essencial per a la millora de l'art de l'ensenyament en aquell professor/a.
Finalment, penso que el currículum l'hem de seguir, encara que no fil per randa però si arribant a assolir els coneixements mínims que aquest marca tot i així expandit els coneixements i compartint amb l'alumnat els teus coneixements enriquint i dinamitzant totes les classes on tots aprenguem una cosa nova cada dia, i ajudant-nos dia a dia per a millorar l'ensenyament i les classes realitzades per aquell professor/a.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada